6.4.2011

30 Songs 30 Days = Day 03

Day 03 - a song that makes you happy

Taidan tosiaan vetää nää biisit näppituntumalla, eli poimin niitä biisejä jotka viimeaikoina ovat olleet kovassa soitossa, kun tietynlaine fiilis on ollu päällä. Sillä ilman, että omistan surkean muistin, niin se tuntuu silti vaikealta kaivella taaksepäin, että mikä olisi ollut ehkä se isoin ja vaikuttavin biisi, joka tässä tapauksessa on tehnyt minut onneliseksi. En mie vain löydä mitään sellaista. Että näin. Lötinät sikseen ja tässä se tämänhetkinen onnelisuusbiisi

Kaija Koo - Vapaa


Kyseistä naista en kuuntele lainkaan, paitsi tätä. Ja tässäkin tapauksessa se on Dance mix. Jokin tuossa jumpusmusiikissa on viehättänyt koko tämän kevään ajan mua. Mutta mikäs siinä kesä tuloillaan niin vähemmästäkin tän kylmän talven jälkee alkaa tälläne eloisa musiikki napata. Vaikka itse lyriikat ei ehkä puhu sen onnelisuuden puolesta, mutta siinäkin biisissä paistaa se toivo kuitenki paremmasta huomisesta. Ja läpikotaisin surulliset "angst-there-is-no-hope-I'm-gonna-die" biisit ei ole uponneet minuun pitemmän aikaan. Mutta jos biisi kulkeekin tuolla linjalla kuin yllä mainitsin, niin lopulta siinä lyyrkoissa/melodiassa pitää olla se toivo selvästi havaittavissa, jotenka se ei olekkaan täyttä angstia. There is the difference people. Ja tuollaista musaa sitten tuleekin kuunneltua. ja tämä Kaijan biisi ei ole mitää angstia lainkaan, mutta toin tässä ääripään esille jolla kuvaisin tavallaan tätä Kaijan biisiä ja sitä että miksi se on niin hyvä ja miksi kuuntelen sitä. 


Mutta tämä tosiaan saa aivan järjettömän hymyn kasvoille. Mun tekis mieli laulaa ja huutaa iha täysiä näitä sanoja. (Odottaa innolla, etät poruakat lähtee lomalle, niin sitte pääsee huutaa iha oikeasti) Jajajaja... en mä vain tiedä.  Tulee niin superhyperdyper hyvä fiilis tästä aina. 
Pure emotions = You cannot never explain them


Tajusin tässä juurin että tämä sopisi myös tuohon kohtaan, "Song that noboby wouldn't expect you to listen" Kategoriaan, mutta enköhän minä sinne keksi jotain muutakin laitettavaa. :))

Ja itseasiassa juuri nyt tajusin, miksi tykkään tästä biisistä. Tää taitaa kuvastaa mun viime vuotta vähä liiankin hyvin. Hämmästyttävää. Tiedän kaikki sanat tästä biisistä, mutta nyt meni vasta viesti perille... #Justsaying

Mä olen kyllästynyt niihin 
voimiin, jotka ohjailee mun elämää,
jotka vie mukanaan ja itseensä rakastuttaa. 

En tiedä, onko se väärin, 
kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan, 
sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii. 

Joku mua piteli siinä, 
se oli niin kamalan vahva, 
eikä se halunnut päästää irti. 
Melkein kuin lihaa ja verta, 
suurempi vuoria, merta,
se sellaiseksi kasvoi mun päässä. 


En odota yllätystä,
en pidätä hengitystä.
Mä haluan jättää sen kaiken taaksepäin,
mun pakoni loppuun juostu on. 
En mä rohkea oo, 
enkä kuolematon, 
mut mä tiedän vaan sen, 
minkä sydän on tiennyt kauan ; 
Tää mun pakoni loppuun juostu on. 


En aio tuntea pelkoo, 
vaikka pelkään, et se ei oo musta kii,
mut mä luulen, et ihminen on sitä vahvempi. 

Mä aion antaa sen kuolla, 
en enää anna sille tilaa hengittää, 
mä en oo, mä en oo sille velkaa yhtään enempää.


Mä rakennan kotini yksin, 
mä armahdan minäni yksin, 
ja pakotan pitämään itseni koossa. 
En ole se surkea rätti, 
jonka sydän on imetty kuiviin, 
en rakenna sille kotiini huonetta.

Mä valitsin juosta, 
koska luulin, etten osaisi muuta. 

En enää tunnista itseäni tuosta, 
se ihminen on jäänyt menneeseen aikaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei sinä mahdollinen anonyymi jätäthän nimesi tai nimimerkkisi kommenttiin, Kiitos :))