Näytetään tekstit, joissa on tunniste Keikat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Keikat. Näytä kaikki tekstit

12.4.2012

Come see the girls, crazy girls [ Part 2 ]


Emilie Autumn, Nosturi, Helsinki 7.4.2012

Ja raportti jatkuu... 

Lauantai aamuna heräsin siinä kymmenen aikoihin, kun huone piti luovuttaa kahteentoista mennessä. Koomasin aika pahasti ne kaks tuntia ja kiire siinä meinasi tulla, kun Rosman juna lähtisi joskus viisi yli kaksitoista takaisin Jyväskylään. Otin oman lippuni 12.38 junaan :) En oo enne menny tollasella "minjunalla" tai miksikä niitä nyt pitäisi sanoa, jotka pysähtyvät kuitenkin harva se hetki johonkin pikkuasemalle. No ei se mua haitannut, kun ei ollut kiire ja 2h junassa normin puolentoistatunnin sijaan kävi mulle mainiosti!

Joskus pikkasen ennen kolmea saavuin sitte Helsinkiin ja mietin mite _helvetissä mä tuun tappaa aikani, kun taskussa oli 2 euroa käyttörahaa ja aikaa ehkä vähä liikaakin. Aattelin mennä jonottaa viimeistään seitsemäksi, kun pihalla oli niin helvetin kylmä ja satamassa oleellisesti tuulisi niin ei houkuttanut heti 3 aikaa lähteä sinne seisoskelemaan. 

Tää tulee kuulostaa varmaan idiootilta, mutta vietin siis pari tuntia aikaa kampin 5 kerroksen vessassa :D Kyllä, kuulitte oikein. Kaikki ovat varmaan edes joskus kokeneet sen tunteen, kun väkijoukossa tuntuu olo yksinäisemmältä kuin koskaan? Right? Mutta sitten kun olet ihan OIKEASTI yksin jossain, kuten tässätapauksessa niin yksin vessassa olo ei tuntunut lainkaan kurja. Se väkimass sai olon kauheaksi ja mun makuun sinäpäivänä tuntui keskustassa olevan hiukkasen enemmän ihmisiä kuin olen tottunut niin se pisit ahdistamaan tuplasti enemmä. Tuntu yhessä vaiheessa et tukehdun sinne. Alko melkein naurattaa se kaikki et ahdistun jostain ihmisistä. (onneks alkoki naurattaa koska olisin saanu jonkun hirveän paniikkikohtauksen muuten) Eli oma mieli osas välttyä siltäkin romahtamiselta lisäämällä vähä huumoria sekaan. 

Vessassa sain iha JÄRKYTTÄVÄN tyhmän idean :D Oon aina miettinyt mite tyhmää on kirjoitella julkisiin vessoihi tai bussipysäkin seiniin kaikenlaisia tekstejä. No mitä tapahtuikaan, kun Katilla oli liikaa aikaa, vanha paska eyeliner jota en koskaan käytä (Ei ollu tussia)

Jälkikäteen huomasin et tuossa on miljoona virhettä enkä LAINKAAN tajunnut niitä kun kirjoitin niitä. Gaah oon tyhmä, *facepalm* mut ignooratkaa ne sitten please :'D 


Ovi oli musta ni piti noihi seinälaattoihi alkaa sotkemaan :D Ei luoja mulla oli hauskaa yksin ja tunsin oloni nii saatanan tyhmäksi, mutta juuri tämäntakia mun olo oliki niin loistava. Ei sitä aina tartte olla mitenkään mallikas ihminen. Ja tosiaan välillä tuntuu et en koskaa tee mitään "Odottamatonta" en edes mitään kikkiriikkisen pientäkää niin laskettakoon tää nyt siihen että tein kerranki edes jotain hullua :D

Onneksi siinä sitten Hennalla oli aikaa lörpötellä reilu tunti puhelimessa niin aika kului nopeasti ja lähdin joskus puol seitsemän kävelemään Nosturia kohti. Oon kerran aikasemmin ollut siellä ja jonkun muun opastaman, mutta omistan oikeasti hyvän näkömuistin sillein et missä oon kävellyt. :D ja kyllähä sillo kerran Ruttopuistoon tuli mentyä kun oli miitti niin se on siinä matkanvarrella ni helpotti asiaa ja löysin tieni suoraan Nosturiin ongelmitta. *feeling proud* 

Se lumisade alkoi heti kun saavuin paikanpäälle ja siellä oli reilusti yli 50 ihmistä jo jonossa ja osasin siihen varautuakkin :) Suunnitelmana oli kuitenki nähdä keikka suht hyvin ja mietin et varmaan korokkeelle kannattais sännätä iha suosiolla! 

Aika valui matelemalla ja niskat oli aivan törkeen kipeät kun edellisenä päivänä paleli ja jännitti hartioita liikaa ja nyt seuraavana päivänä se kaikki sama toistona ei ollut kovin hohdokasta. No siitä selvittiin ja oli sen arvoista. Ovet aukes sitten yhdeksältä ja narikassa sai roikkua hetken ko pääsi sisään. Sitten koitin kipittää aivan jäätyneillä jaloilla ne Nosturin portaat ylös ja onnekseni pääsin korokkeelle toiseen riviin ja siihe reunalle mistä se koroke alkoi. Näin toisinsanoen koko lavan TÄYDELLISESTI! <3 Olin onnessani ja vieressä oleville ihmisille tuli ruparteltua kivoja ja paljon kivoja ihmisiä tuli tavattua vaikka jäikin vähä pintapuolisiksi nuo tutustumiset vielä. 

Tänään ei tarttenu 2h odottaa keikan alkuun sentään vaan puolitoista ja hyvä niin! Olin tästä keikasta enemmän innoissani kuin ekasta, ehkä senkin takia kun tiesin oikeasti kunnolla mitä edessä olisi. Sekä Tampereella meni osa aika siihen et aloin tajuamaan et oon oikeasti täällä eikä tää ole unta. :D Yleisön reaktioki vaikutti muhun suuresti ja kun nuorempia kuuntelioita oli paikalla niin oli se huuma heti katossa. Hyvä se oli tampereellakin ja tykkään aina analysoida ja seurata aina yleisön reaktioita ja miten ne eroaa toisistaan!

Junamatkalla ehti opetella enempi sanoja biiseihin ja huusin niitä täyttä kurkkua tuolla keikalla ja hymyilin ja tanssahtelin puolikeikkaa aivan omassa maailmassani! Onneksi mun vieressä oleva henkilö oli aivan samassa veneessä mun kanssa niin en ainakaan erottunut joukosta :D 




Sieltä korokkeelta oli kyllä mahtava kahtoa yleisöä kun yleensä eturivistä et tiedä kuinka se porukka oikein on mukana, vaikka sen yleensä tuntee eikä sitä tarvitse lainkaan nähdä ja tietää si kokemuksen perusteella et onko se meno mitä luokkaa :) Rakastin niin paljon sitä, kun erinlaisia lahjoa, ruusuja ja kukkia lenti lavalle moneen otteeseen ja mun vieressä oleva eräällä toisella henkilöllä oli se Emilie piirrustus (Mikä oli aivan _mielettömän upea kun pyysin häntä näyttämään sitä mulle) ja jota Emilie esitteli pitkään ja piti sitten sen hienon puheen siihen liittyen (Mulla on siitä video ja laitan sen tähän postauksen loppuun vielä se on nii ihana)

Contessan lakana osuus, miksikä sitä nyt pitäisi kutsua oli kyllä hienoa kahtottavaa ja kun huomasin varmaan monien muidenki lisäksi kyseisen lakanan riippuvan lavalla ennen keikkaa sai aikaan riemukkaan vastaanoton ainakin allekirjoittaneelta. Kyllä sitä olisi pidempääkin voinut katsella sen verta siitä nautin. 

Apua, nyt lyö aivot vähän tyhjää. Mutta jotenki tää toinen keikka oli parempi ja huomasin et joku ilotulite räjähti jossain sisällä, olin aivan tulessa tuolla keikalla, niin onnelinen, pursuin energiaa ja hymyilin viimeistä päivää ja muutenki sellane huolet pois ja siis. Jestas. Tähän hullujenhuoneeseen haluaa päästä takas! Niinkuin se Soundin arvio tuosta Tamperee keikasta oli kyllä todella hieno ja kuvasti mun tuntemuksia 100 % että taidan liittää siitä niitä lauseita tähä mun tekstiin kohta, kun en mä itse osaa kertoa oikein mitään. 

Rat Game oli taas ja kuten aina vaan niin mahtava ja itse jostain kumman syystä löysin itseni itseasias siit korokkeen eturivistä. en tajua, se oli alunperinki väljä mut ykskaks mä olin siin edessä enkä edes tajua miten siihen jouduin kun ei siellä ollut painettakkaa! No Veronica siinä sormellansa osotteli ja mietti kenet ottais lavalle ja just sinne korokkeen suuntaa tuli ja liikutteli sormeaan pitkään arpoen, oikein kiusaten sillee :'P ja mun vierestä sitten eräs tyttö pääs siihen, yay!




Hetken päästä olinki takas siinä omalla alkuperäisellä paikallani, en tajuu nyt oikeasti miten "seilasin" sillein :D Hassua. Edelleen Girls Girls Girls oli kyllä niitä parhaimpia hetkiä ja rakastan sitä biisiä niin paljon ja sanat alkaa olee pikkuhiljaa kaikki hallussa, kun olen raiskannut sitä niin usein ja siinäkun niitä sanoja tosiaan on paljon ja tiukkaan tahtiin :D 

Sama settilista oli tällä keikalla sama kuin Tampereella ja pitää hokea jälleen samoja asioita mutta Yhteislaulanta Thank God I'm Pretyssä oli aivan mieletön ja meteli oli ainakin kaksinkertainen Tampereehen verrattuna. Huusin keuhkoni pihalle, sitä kun on muutoinki älyttömän kiva laulaa! Emilien ilmekki oli näkemisen arvoinen ja kyllä neiti näytti tykkäävän Suomalaisesta yleisöstä  mainitsi siitäkin muutamin sanoin (God en nyt kuollaksenikaan muista miten) ja ylistyskin nousi kyllä sellasiin lukemiin et pistihä se hymyillyttämään väkisinki 8)) We're so goooodd..

Maggien crowdsurfing oli kyllä loistava!!! :D Tampereen keikan jälkeen ihmiest puhuivat jo siitä ja mä olin et "Ai kuka teki mitä, miks mä en huomannut?" Elikkä kyseinen tempaus jäi siltä keikalta näkemättä kun katsoin niin tiiviisti lavalle nähtävästi. No Nosturissa sitten huomasin heti kun Maggie hyppäs joukkoon siitä aika läheltä minua, kyllähän niin pieni nainen hyvin liukuikin sen ihmismassan päällä sulavasti. Tässä vähn epäselvä kuva tapahtuneesta:





Tiesin mihin keikka loppuu ja lähdin sen loppupuolella jo liukenee paikalta, koska viimeksi Epican keikalla meinasin tuhehtua siihen ihmismassaan mikä portaikossa oli. Sekä isompi syy oli kanssa se, että narikassa ja fanitavara ständillä olisi sellainen ruuhka ettei siinä kestäisi kauaa mun hermoilla olla. Elikkä lähdin siin kiirenvilkkaasti hipsimään alas ja otin narikasta tavarat ja ostin sitten Emilien ison julisteen. Hitto jos olisin tienny et mulla olisi ollut tilillä enempi rahaa ni olisin ottanut myös Veronican ja Maggien julsiteetkin, mutta no, ei voi mitään (käteistä olisi siis riittänyt muttakun osa siitä oli bussia varten ja osa bussirahoista vielä kortilla jotka olisin nostanut myöhemmin kampin automaatista) Olipa nyt sangen vaikea ja epäselvä lause, no iha sama ei oo tärkeetä!

Jalat ihmeen keveinä kävelin Kamppiin onnellisin mielin. Keikkamasis iskee yleensä vasta seuraavana päivänä kun herää todellisuuteen. Elikkä nautin siis kaikin voimin hyvästä mielestä ja ladatuista akuista koko bussimatkan ajan kelaillen koko viikonloppua mielessäni aina perjantain ensi hetkistä aina nykyhetkeen . 5½ Bussissa on aina vähä helvettiä, mutta siivillä seki meni kun tajusin et bussissa on tyynyjä ja käperryin sitten mukavaan asentoon ja annoin mielen valellella omilla teillään. Viereisellä penkillä oleva mies yhessä vaiheessa kysyi et miksi itken ja hymyilen samaan aikaan. Naurhadin siinä sitten hieman häpeissäni, kun en tajunnut, mitä teinkään enkä tosiaankaan muistanut, etten ollutkaan se ainut matkustaja. Sanoin vaan että olen niin onnelinen et sen takia vain :))) oohnoo :D

Tää viikonloppu oli yks maagisimista viikonlopuista mitä olen kokenut ja noita kahtapäivää olen tässä koko viikon miettinyt lähes taukoamatta hymy kasvoillani. Edelleen olisin voinut katsoa sen 20 keikkaa tai enemmänkin putkeen kuin 2 keikkaa, siellä oli vaan niin hyvä olla muiden kanssa ihmisten kanssa. Jotenki keikalta jäi käteen se tietynlainen  käsinkosketeltava intensiivisyyden tunne. Ehkä se oli se, mikä teki näistä keikoista jotenki niin erinlaiset muihin aiempiin verrattuna ja teki tästä niin unohtumattoman kokemuksen. 

Emilien musiikki on mulle ehkä se kaikisten tärkein ja lähinnä mun sydäntä oleva kaikista muista niin henkilökohtaisella tasolla ettei ihmiset edes pysty käsittämään varmaan sitä. Moni musiikki yleensä auttaa pakenemaan todellisuudesta ja vaikeista tilanteista, mikä tekee musiikista niin tärkeä mulle. Emilie tekee sitä samaa, mutta samaan aikaan Emilien isoin juttu on myös se, että se tuo sen kaiken esille eikä vain peitä niitä vaikeita asioita, vaan ennemminki tuo ne sun eteen, että sä kohtaat ne asiat face to face. Ja sitä myöten olen oppinut käsittelemään niitä paremmin eikä se niiden kohtaaminen pelota ja lamauta niinkuin se ehkä normaalisti tekisi, kun sä tiedät mitä kaikkea Emilie ajaa takaa ja mitä hän on kokenut ja vaikkei sulla olisi edes samoja kokemuksia niin tuntuu et siitä musiiksita huokuu joku todella aito ymmärrys ja se saa sut rauhottumaan eikä sun tartte hävetä mitään. Sä jotenki pystyt elämään kaikkien sun virheiden ja huonejen puoliesi kanssa paremmin ja tiedät että asiat on paremmin joku päivä ja mikään paha ei ole pysyvää. That is what Emilie is for me.


The End :)

Soundin keikka-arvio. En viitsinyt ottaa parhait lauseit tähä kun koko teksti on täydellinen niin en olis osannu valitakkaa sieltä vain muutaman. Elikkä suosittelen lukemaan. Ei ole pitkä, aika lyhtyt itseasiassa mutta todella _todella hyvä sellainen http://www.soundi.fi/node/14036

10.4.2012

Come see the girls, crazy girls [ Part 1 ]


Emilie Autumn @ Klubi Tampere 6.4.2012

Saa nähdä miten tää kirjoittaminen oikein lähtee tästä etenemään. Miulla on taas kauheaaki kauheampi  "Writers block" näin Tuomasta lainaten. En pääse käsiksi nuihin kahteen maagiseen päivään lainkaan, mutta en voi sanoa olevani ihan arjessakaan kiinni... jäin siis johonkin in between. Nukuin tuossa juuri 16 tuntia ja edelleen on isoakin isompi väsymys eikä se tunnu lähtevän lainkaan vaan pahenevan päivä päivältä. Kyllä mie tuossa sunnuntaina olin hieman emontionaalinen varmaan silkasta väsymyksestä ja hymyilin ja itkin ja samaa toistaen aina muutaman sekunnin sisällä vaihtuen.

No alkakaamme silti, syteen tai saveen. Katsotaan nyt kuinka pitkä tästä tulee vai pistänkö kahteen osaan, W'll see. Anyway. Perjantaina heräilin tuossa yhdentoista paikkeilla ja meinasi siinä hieman kiirekki tulla. No kahdeksi matkakeskukselle ja pian sitten miittasin Rosman asemalla ja otettiin liput 14.17 lähtevään junaan kohti Tamperetta. Meinas ongelmia tulla Rosman opiskeliatodistuksen kanssa mutta onneks oltiin nii ylipuhuvia sosiopaatteja siinä tilanteessa et selvittiin siitä ilman lisämaksuja ;)

Vähän ennen neljää saavuttiin Tampereelle ja mentiin siihe aseman viereiseen Omenaan heittää kamat, no sekä itsemme myöskin. hengialtiin siinä pari tuntia ja pukeuduttiin. Oltais niin haluttu jäädä sinne jonnekkin ilta kahdeksaan asti, koska ulkona oli sen verta kylmä et 2h pihalla tuntia iha liian kauhealta. No otettii itseämme niskasta kii ja mentiin kuitenkin vähä enne kuutta "jonoon" ei siellä ollut kuin 15 ihmistä ennen meitä ja tunnelma oli hyvä tämän tiedon myötä. Koitimme lämmitellä itseämme auringonpaisteessa, joka oli 50m päässä itse varsinaisesta jonosta kunnes päätimme mennä vieressä olevaan Passioniin lämmittelee muutan kerran. 

Rosma otti randomina kuvan ja mä tein jotain omaa :D



No yhdessä vaiheessa ollessame auringonpaisteesa kuultii isoa innostusta jonosta päin ja mentiin sinne sitten tsekkaamaan et mitä tapahtuu. Pian selvisikin et Maggie oli tullut jonoon moikkaamaan ihmisiä ja otti kuvia ja kirjoitteli nimmareita ainakin 10 min ajan. Oltii ite siin vähä taaempana eikä uskallettu si Rosman kaa mennä siihe, mikä jälkikätee harmitti vähäse. 

Vessassa käytiin jossain vaiheessa ja kuultii et silläkin välin Veronica oli lasisen oven takaa käyny-vilkuttelee ihmisille (bäkkäri oli kato heti siinä ulko-oven vieressä mikä oli aika outoo, ko itse lava oli iha toisessa päässä klubia) 

Ovet aukes kahdeksalta ja sisälle päästyä mun eka reaktio oli "Toi lava on pyöree, mitä vittua eikä oo AITAA apuaaa. ohmygod!... mitä siinä on tollane verhoki eessä" Sopi toi verhoki hyvi Emilien tyyliin hyvi vaikka se oli kait iha klubin oma juttu! No mentiin sitten siihen eteen istuskelemaan ja siinä sitten ihmisiä kävi juttelemassa meille ja mukavaa oli ja semi nopsaa se itse aika sitten menikin.

Lavan edessä odottelua. Oon jotenki väsyneen näköne, en tiiä miks vaikka olo oli aivan mahtava!


Viimein sitten kymmeneltä verhot aukes ja keikka alkoi. Mulla oli leuka auki ensimmäiset 2 biisiä ja tärisin kauttaaltani silkasta onnesta. Enite odotin keikalta myös sitä et miltä tuntuu nähdä tuo Emilien show oikeesti livenä, koska en ole mitään tämänkaltaista aiemmin kokenut! Kaikki ne lavasteet, teatreelisuus ja eläytyminen siihen vahvaksi rakennettuun tarinaan jonka he aikoivat meille kertoa. Oleellisesti rakastin sitä kaikkea ensimmäisistä sekunneista lähtien, osasin sen jo arvata, mutta sen kaiken voimakkuus oli 100 kertaa voimakkaampi ko osasin kuvitellakkaan!

Kaikki uusia biisejä en halunnut etukäteen kuunnella, kun ajattelin et olisi kiva kuulla jotain ekaa kertaa iha tuoreena. Ja osottautui oivaksi valinnaks! Uudet biisit kuulosti aivan mielettömän hyviltä ja pääsin niihi HETI kiinni mikä tuntui hyvältä! Fight Like A Girl oli heti toinen biisi keikalla ja se yksi niistä uusista biisistä mitä raiskaten kuuntelin etukäteen moneen kertaan, ja siis, hyvä jumala Emilie on jumalatar! <3 Niin on myös Veronica, Maggots (Maggie) ja Contessaki, ihania ja upeita kaikki, rakastan noita tyttöjä niin paljon ja olin aivan myyty ja saatanan onnelinen että viimein kolme vuoden odotuksen jälkeen he olivat viimein siinä mun nenän edessä Emilien kanssa!



Maggots, Emilie & Veronica

 Katsekontaktia tuli Veronicalta moneen otteeseen aika alkupuolella keikkaa ja siinä sit hymyilin viekkaana takaisin ihme kyllä ilman mitää ujoiluja (Kun ne olivat siinä alle metrin päässä vielä ni se oli aika afasdfgagfs -tilanne) En tiedä, mulla tuli vaa jotenki jännä olo ko Veronica kahto sillei monee otteeseen olin et "Okeiiii (?) mistähä moinen "huomio" mut en sit miettinyt sitä enempää...

...No sitten kun God Help Me alkoi niin repesin liitoksistani koska tiesin että seuraavaksi edessä olisi muffinssien heittoa yleisöön sekä "teetä" ja muutenki todella hauska osuus! Kastuin selästä iha läpimäräksi mutta ei se haitannut niin. Olin kyll pää alaspäi osna ajasta, kun en halunnut et naama leviää ja koitin jostain kainalon alta kahtoa lavalle et mitä muuta siel tapahtuu :'D 

Samaisen biisin aikana koin kuitenkin keikan isoimman yllätyksen ja selvästikkin kruunasi minun osaltani koko keikan! Veronica otti muffinin käteensä, käveli viekkaasti lavalla tapansa mukaisesti ja käveli meihin päin. Seuraavaksi Veronica pisti muffinin suuhunsa ja käveli hitaasti minua kohti ja tapansa mukaisesti flirttailen katsoi mua silmiin. Olin hieman jäätyä tässä vaiheessa, mutta sysäsin sen tunteen äkkiä syvälle takaraivooni. Seuraavaksi Veronica olikin ihan edessäni ja polvistui maahan aivan kasvotusten mun kanssa ja samalla laittoi kämmenensä hellästi molemmin puolin kasvojani ja lähestyi muffinsi suussa mua. Mun tarkoitus oli siis kai haukata siitä. :D Se oli sellanen semipusu samalla, muffinssi siinä välis kuitenki ni se vaikeutti vähä asiaa. :'D Mut niin, en oikein tienny et olisko mun pitäny tarrata hampailla siihe koko muffiniin ja ottaa kokonaa se mun suuhun... vai et vaa haukata siitä pien pala ja sit Veronicalla olisi edellee se toine pää suussa ja hän lähtisi sitten jatkamaan matkaa puolikkaan muffinin kaa. No muffinsi sitten lopulta tippui siihe lavalle ko haukkasin irti siitä palasen ja Veronica aatteli varmaa et otan kokonaan sen ni päästi irti sen takia. (aateltiin juuri siis päinvastoin) Me molemmat siinä sitten naurahdettiin sille kaikelle ja Veronica antoi pienen pusun vielä loppuun nopeesti ja nousi ja lähti :))

Olin hieman yllättnyt tuosta tilanteesta, mutta säteilin kuin naantalin aurinko sen jälkeen kyllä, oon aika varma siitä ;) Damn you Veronica! <3





Gaslightin aikana mulla meinas veet valua silmistä, se on vaan niin surullinen biisi vaikken sen kuunellut ehkä 2 kertaa etukäteen, mutta teki heti lähtemättömän vaikutuksen. Siinä vaiheessa kun Emilie meni Contessan luokse joka oli kaltereiden takana ja Emilie koitti lohduttaa häntä ja piteli kädestä kiinni, meinas vesiputous päästä valloilleen. Nää ihmiset jos ketkä osaavat eläytyä hommaansa ja ovat huippuluokkaa siinä, veri oikein seisahtui kun Contessan kasvoja katsoin jotka olivat ihan surun murtamat ja vetäisi mut siihen mielentilaan mukaan aitoudellaan. Ei sitä voi oikein selitää, en itsekkään osaa. Kyllä sen on aina huomanut Emilien keikoilta otetuista videoist että se on kuin yks iso teatteri esitys ja helvetin vaikuttava sellainen. Taas joudun hokemaan samaa, mutta se oli paljon vaikuttavampi livenä kun osasin kuvitellakkaan. Wau, nyt menee kylmät väreet pitkin kroppaa kun vain muistelenkin...

Ja niille ihmisille jotka eivät tiedä niin Emilien visuaalisen shown tarkoitus on tosiaa kertoa sitä tarinaa yhtälailla kuin itse musiikin ja ne ovat täysin yhteyksissä toisiinsa. Ja nuo kaksi elementtia yhdisttenä vielä siihen, että he näyttelevät omia osiaan tekee kaikesta dramaattisemman. Tämän takia mulla meni puoli keikkaa suu auki, kun ihailin sitä omistautumista ja uskomista omaan työhön ja mitä haluavat meille kertoa.

Jokainen biisivalinta oli loistava, sillä Emiliellä ei huonoja edes löydykkään! We Want Them Young, Take The Pill olivat kyllä ehdottomia lemppareita ja olin niin vakuuttunut tulevasta levystä noiden myötä et se tulee olee ehkä Emilein parhain tähän mennessä! Rat Game oli oleellisesti loistava ja Riikkaha se viimein pääsi sinne lavalle ja tuli hurrattua todella kovaa! yeeaah! Rakastin Mad Girliä ja sitä yhteislaulantaa Thank God I'm Pretty biisissä, todella mieleenpainuva <3


Koska mulla oli hauskaa :D


... en osaa jaaritella sen enempiä, keikka meni todella nopeasti vaikka mittaa olikin melkein kaksi tuntia. Siinä sitten lähdettiin hetken päästä pihalle venailemaan jos tyttöjä nähtäisiin keikan jälkeen. Ulkona oli iha saatanan kylmä kuten arvata saattaa! Huuhh mitään en kerennyt fanikaupasta ostaa mut ajattelin Hesasta ostaa ainakin Emilien Julisteen se oli varmaa!

Joku tunti ja viisitoista minuuttia odoteltiin kunnes Veronica tuli ja heti perään Maggie ja Contessa! Meitä oli siellä joku 15 odottamassa heitä. Ihan herttaisia naisia jotka sanoivat ensi meille, että rakastavat meitä, eikä me heille niinkuin yleensä käy fan-meets-her-idol hetkissä :D Kyselivät moneen otteeseeen, että onhan kaikki saaneet kuvat ja nimmarit. Itsellä ei sana-arkkuni auennut ja tyydyin kuuntelemaan muiden puheita :) Veronica tervehti kaikki ihanan innostuneesti ja äänensavy muuttui hieman erinaliseks ko miun kohalle tuli "OH YOU, HI" ja sit sellane tietävä vinkkaus :D naama hirveessä hymyssä tän jälkeen :P 

Tytöt ihmettelivät miten jaksettiin odottaa näin kylmässä niin kauan ja ihailivat omistautumistamme kanssa. siinä. Contessa parka oli kyllä jäätyä vähäisemmissä vaatteissa ja lähti hieman aikaisemmin kuin muut. Maggie vaikutti siltä ettei olisi halunnut lähteä ollenkaan ja oli htä energinen kuin olisi juuri tullut lavalta vasta pois <3 Siinävasta valloittava pirtee ihana naine (Taisi rosman ihania hiuskiakin hypistellä onnessaan)

Minä ja Veronica

Maggie ja Minä

Contessa ja Minä

Joskus vähä ennen kahta päästiin Hotelliin Rosman kanssa ja siinä kaksi tuntia pälistiinkin keikasta minkä kerkesimme! Ei hyvä luoja että olin illasta onnelinen tietäessäni, ettei mun tartte jättää tätä kaikkea taakse tänään, kun pääsisin huomenna kokee kaiken uudelleen! <3 Siinä neljän aikoihi alettii nukkuu eikä uni meinannut tulla kun olin vieläkin vähän hyper kaikesta!

Siinä se olis. Ja päätin että pistän nämä keikkaraportit kahteen osaan sittenkin, ihan vain pitääkseni kaiken vähän selkeämpänä, koska tästä olis tullut aika massiivinen postuas. Eikä teidän tartte kaikkea lukea kerralla niin seki keventää teidänki mahdollisten lukioiden mieliä! :))

2.4.2012

Restless souls will put on their dancing shoes

Nojooh. Tänään oli siis aika työkkärissä vartin yli kaksi ja sai kyllä melkein juosta siihenkin linkkiin. Syy kaikkeen tähä löytyy tästä kuvasta, joka "tervehti" mua kun avasin ulko-oven.


Pekka Pouta, mitä vittua oikeesti. Joo takatalvi jeejee I know. Ens kuu on Toukokuu. Näyttää iha vitun lupaavalta. No ehkä se kesä sieltä hiipii pikkuhiljaa vaikka voisi olla jo täällä! Alkaa vähä vituttaa katsella netissä muiden "oi ihanaa +18 astetta, elämä hymyilee" postauksia. Joo. Miten niin vittuuntunut muka, minä vai, neverrr.

Jatketaan...

Tämän näköisenä lähdin liikenteeseen. ei nyt, kuten harvemmin muutenkaan jaksanut kiinnostaa oma pärstälukema niin pipo päähän ja jotain jalkaan meiningillä mentiin. Eikä  tuossa säässä olisi muissa kivemmissä hepeneissä pärjännytkään. Hymyä ei tänään juuri irronnut ja marttyyrinä mentiin.


Kerrankin työkkärin täti oli vähä skarpimpi toisin kuin parilla aiemmalla kerralla. Nyt sain kunnon moniste kasan jossa on erinlaisia harjoittelu paikkoja tarjolla, mm Submarineen, kirjastoon, Jyväskylän festivaali Ry:hyn sekä sun muihin toimisto juttuihin ja apukokin hommiin. Näyttää iha mukavalta ja tässä sitä parin päivän sisään voisi muutamaan paikkaa hakemuksen jättää. Rahaa tarttisin todella kipeästi, velkoja kun on ja kesällä menoa ja sekin lista tuntuu kasvavan kokoajan

Mun ei pitänyt painella mihinkään kauppohin, koska rahaa on rajallisesti, mutta jalat päätti liukua Seppälään ja sitä myöten ne kädet vain mystisesti alko repimään vaatteita eri rekeistä. pukuhuoneeseen päädyin siis 3 neuleen, 2 paidan, takin ja mekon kera. Yhden noista neuleista olisin halunnut, mutta päätin ettei se ole niin tarpeellinen eli se sai lentää. Takki oli aavistuksen pieni jäi vähä veetuttamaan mut ei voi mitään, seki lens si vekeen. Mekkoa pidin päällä varmaan 15min ja mietin et käykö tää mulle vai ei. Niin ihana mutta si kuitenki tuntu ettei se istu. Olis ainaki ollut erinlaine niin olis ollu kiva repästä. Ehkä just siks se ei meinannu näyttää hyvältä päällä ko näytin nii oudolta. NII ja se oli jopa liia iso. (Woot voiko noin käyä?) Lopulta olisin NIIIN halunnut ostaa molemmat noista paidoista mutta päätin ostaa vain toisen niistä, joka näyttää siis tältä: 



Ignooratkaa mun kuvaustaidot. Hienosti toi koruki menee tisseissä. Anyways :D Tolta se näyttäis ihanan tumman pinkki ja samalla räväkän näköinen, toi vyö tuli tossa mukana. Maksoin tuosta itseni kipeäksi ja se toinen paita oli yhtä kallis ni en olis ikipäivänä voinut ostaa molempia. hyvä kun edes toisen raaskin ostaa! Mut tuo oli toisiksi viimein paita hyllys niin aatteelin etten vaa voi jättää sitä sinne! :P Koska mun tuurilla sitä ei siel viikon päästä enää oliskaan.

Mut se mihin sallin itseni mennä oli Glitter, johonka mulla on (oli) 10 euron lahjakorttia joululta jäljellä. Kiitos Sussun, mulla on nyt kahdet uudet korvikset ja tuollainen kiva rannekoru tsydeemi. maksoivat yhteensä vain 11.20 ja kaikki olivat siis -75% alennuksessa. Nii kaikki tietää et Glitteris on iha ylihintaisia tuotteita niin oli kiva saada ne nyt noi samperin halvalla, voisi jopa sanoa. And here they are:

Huomasin jälkikätee et yks blingbling puuttuu toisesta korviksesta ja nyt kyrsii!


Hyvä sihti...




Tulipa tumma kuva. Eeee voi mitää, deal with it. :) 


Tässä oli nyt näitä tämänpäivän saannoksiani. Ja siitä päästäänkin siihe mitä kaikkea mä oon ostanut tässä aiemmin vähä pidemmällä aikajanalla

Ainakin viimeviikolla, kun käväsin työkkärissä, vaihteeks (tää on näitä työttömänä olon iloja.) Niin Hennan kanssa uhrauduttiin ja siirrettiin ahterimme siis kaupunkiin ja käytiin shoppailemassa siinä ohessa ja mikähä ihme siin on ko Seppälästä alkanu löytyy kaikkea mahottoman kivaa joka kerta ko sinne meen. Tässä miun uusin kesämekko, ehkä vähä juhlaviimpiin menoihin 'tarkoitettu' mutta uhosin, että piän tätä joskus arkenakin kun haluan olla fabolous tai kun on kaupungille asiaa. lol. Iha vain siksi, koska, no, kaikkeaha hienoa sitä haluaisi käyttää ja näytellä vähä useammin kuin pariin kertaa vuodessa. Välilä mietin et onkoha se tässä Suomalaises "kulttuuris" et ko jos pistää jotain tuollaist päälle ni se pistää silmään yms. Mut tähä vois yhistää arkisia muita vaatekappaleita ja asusteita vastapainoksi. Toki ymmärrän et se näyttää juhlavalta ehkä silti mut why not!? Jos oisin jossain Lontoossa ni olisin aika normi näky (tosin en tiedä onkomun kesämekko maku si sellaises kaupungis nii out & disgusting et näytän vain häpeäpilkulta) No ANYWAY liirumalaarum tilulilulaaaa tässä se nyt kuitenki olis. en saanu koko kuvaa itsestäni jotenka henkariversiolla mennää



Sitten niitä leffoja. Tästä puuttuu nyt Rock&Rolla kun se on siskolla lainassa. Gerard Butlerin leffa ja ihan hyvä sellainen. 


Repo Men, - The Rock - 300 - Enemy Of The State

No Repo Men nyt oli kyllä tosi hyvä nyt sen 2 kertaa olen nähnyt ja Jude Law on vaa, grrr, as always. Lisää badass rooleja kiitosmoi Judelta ko sais vielä, niinkuin tää, I might die. The Rock on nyt iha legenda ja kymmeniä kertoja telkkaristaki tultu nähtyä. Ysäri toimintaa parhaimillaan, Bruckheimer & Michael Bay kattaus ei petä koskaan sen vaan sanon! Hennan kanssa meillä on tästä oikee kunnon analyysikin väännetty et miks. nerds, nooo!? :D 300 on nyt vaa. No hyvä. Pakko hankinta siis. Ja Enemy Of The State menee samaan kastiin The Rockin kaa, ysäriä taas ja Will Smith. Jotenki nii tuttu kuvio lämmittää aina <3


It's Complicated - Happy Feet - Melancholia

Eka noista nyt on tosi hyvä, leffateatteri kokemus itsellä oli vallan mainio, muistan sen vielä niin hyvin ko nauroin perseeni kipeeksi. Happy Feetin oon halunnu nähdä niin pitkään ko jaksan vain muistaa (koska Elijah, haha) Ja oliha se hyvä, nuo lauluosuudet oli vaa jotenki pettymys, ei vaa lähtenyt, mut ihastuttava leffa silti muulta saralta <3 Ja sitten viimeisin ostos Melancholia jonka ostin mekon lisäksi viimviikolla ja toivon nytten, että olisin jättänyt sen hyllyyn. Ehkä yks huonoimmista leffoista mitä oon koskana nähnyt. Ainakin se ensimmäinen tunti. En kiellä etteikö Kirsten Dunst näytellyt todella,todella  hyvin ja en ihmettele jos vaikka jonkun pystin siitä saiski. Mut joo vähä ylitaiteellinen ja outo huonolla tavalla. Huomaan kyl et mun on vaikee kahtoo leffoja jos ne poikkee tosi paljon "normista" (määritä esin sitte normi. haha) mutta siinä tuomitsee todella herkästi kaiken mut vaikka miltä kantilta koitin tätäki miettiä ni ei se siitä parantunut

Mitäs vielä. 50kpl kultaisia rannekoruja 5 eurolla H&M:ltä hankin tässä joskus. Omistan nuo entuudestaan hopeisenakin mut kultaista piti saada myöskin. :) 


Sekä joskus tässä aiemmin Glitterin alennusmyynneissä, edelleen 75% alennuksella ostin söpöt luuranko korvikset jossain ihme höyryssä et "ää nää on ihanat". (Tajusin juuri, et noi taitaa olla alien luurankoja kun noissa nuo silmänreijät on tuollaset vammat.) Jotenki tuli kakara olo mutta eipä se haittaa :D En oo mitää tollasia sillo teininäkää omistanut ni ei voi sanoo, että mulla olis näitä entuudesta liikaa. Maksoivat vain 1,50 euroo jotenka ei paha :)


Tässä seuraavaksi haluan myös esitellä, kerrankun koruja alettiin ottaa esille sitten urakalla, niin kaksi kivaa uutta lisäystä sain näin Lontoosta asti, jossa henna kävi tuossa talven aikana... ja ne näyttävät tältä:


Ihana tyttö luuranko kaulakoru jolla on hame!!! Ei hitto oikeesti, mite ihmiset keksiikään!? :) ja hyvinhä tää sopii ylläolevien korvisten kaa, vaikkei iha samanvärisiä olekkaan, mut se on pieni vika!


Tälläinen kaksiosainen sormus oli kyllä kiva idea ostaa mulle, koska olen tälläistä metsästänytkin ja hyvin Henna osas ostaa kultasen, mullaku on hopeisena nii paljo kaikkea ni ole nytten koittanut varastoida kultaisia asioita paljon! 


Pitihä sitä randomisti tääki laittaa tänne :'D Nyt pääsi Battery tölkki kaljapullon viereen... Enää sitä punaviiniä odotellessa! x)

Tässähä tää nyt olis! Kerranki voi sanoa että oli PIIITKÄ postaus jossa oli paljo kuvia, harvinaista etten sanoisi.


Tälläviikolla olisi perjantaina tiedoss Emilien VITUN KAUAN odotettu keikka! Ei hyvää päivää odotan täällä iha munat tulessa tota keikkaa! kolme vuoden odotus on melkein päätöksessään! En aio tosin pukeutua mitenkää, ei miulla oo varaa, enkä mahu mihinkää xD Eli normina tullaa ja pääasia et kajareista kuuluu Emilien musiikki ja ääni! Lauantaina on kanssa matka toiselle keikalle ja en voisi iloisempi olla, et päätin mennä molemmille, saampaha elää siinä euforiassa hiukan kauemmin sitten. Saa nähdä miten käy kun taas keikkailemaan pääsen ja voin huomata kuinka todellisuus on kerranki unta parempaa!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

18.3.2012

Wake up, Dead Boy, Enter adventureland

Nightwish @ Paviljonki 9.3.2012 

Joooo. Musta tuntuu et viime viikonlopun asiat olisivat tapahtuneet jo 3 viikkoa sitten. Tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus vaikka viikkoha siitä on vasta kulunut. 2 keikkaa ja kolme päivää parhaassa seurassa, mitä kauheimman sään armoilla skarpattiin toisiamme loppuun asti kasvatti kyllä varmaan jokaisen luonnetta. Vittu Suomen "kevättä" oikeesti! Tämän kokemuksen jälkeen voidaan mennä läpi oikeasti sen kuuluisan harmaankin kiven hittovie! Eläissäni ei ole ollut niin vaikeata kuin 12h jonottaa Jyväskylän keikkaa. Oliha se umpihullua, mutta oi kyllä, niin sen arvoista, kun eturivipaikka aukes ja vieläpä siitä melkein keskeltä. 


Minä saavuin aamu kuudelta jonottamaan kuvassa olevan kyseisen olion aka Hennan kanssa. Niin "kenen idea tämä oli" :D Hemaisevan seksikästä porukkaa etten sanoisi. Ja ilo huipussaan, eikö vain!?..  Stn tuuli! 


Henna, möykky ja kerjäläinen (Iiri)



 No kyllä sitä hymyäkin sitten irtosi kaikesta huolimatta :) Meillä kun oli iha vitun hauskaa. Kai tää on sitä kuuluisaa suomalaista hulluutta. Tai ei siinä jonottamisessa ole mitään hullua. Vaan siinä et oli sää tai sää, sato sitten niitä kissoja tai koiria niin jonottamaan mennään terveysriskin uhalla. Kuvassa vielä muita jonottajia, oikealla Rosma, sekä oleellisesti kameran takana Sussu josta itselläni ei ole mitään materiaalia tälläkertaa. Kyllähä työ hänen pärstää olette tässä blogissa nähneet jo varmaan ihan tarpeeksi. eheh :D

Minen osaa näitä raportteja enää kertoo. Parempi vain pitää kaikki ytimekkäänä, koska muuten menee niin liirumlaarumiksi, ettei erkkikään jaksa lukea. :') Enkä minä jaksa edes kirjoittaa. öh, heheh ööööh... täältä vilkuttaa erittäin skarppi bloggaaja ja sillein.
Mutta eturivi näyttisitten tältä. Ei mahuttu edes yhteen kuvaan ja nyt sitä kuvaa, jossa itse olen niin en löydä mistään. Mutta katsotaanpas näitä meidän julkimoita sen sijaan ;D


Miedän keskiaukeaman julkkikset. Tästäkin tuli juttua väännettyä juttua aika uralla. " Hei sää olit lehessä! " - Ewo Rosmalle Tampereen keikan jälkeen:)) Ei helv...

Poisonblackki oli aika mitäänsanomaton miekäläiselle. takana oli kuitenkin 36 tuntia hereillä olemista, eli ei niin kannattava tilanne ottaen huomioon että keikka oli vasta edessä. Ei meikäläisen kaaliin meinanut istuta ajatus, että se joku viisikko olis kohta taas lavalla kahden ja puolen vuoden tauon jälkeen. Ei, ei se aivokoppaan kolahtanut kuin vasta intron alkaessa. Ja siinäki vaiheessa oli vähä epätodellinen olo. Keikka oli aivan mahtava ja kyllä siinä Storytimeen aikaan olin sitten viimein päässyt täyteen vauhtiin! :D En tiedä olenko se vain minä, mutta odotin koko keikan ajan, että ihmiset huutaisivat kovaan ääneen vähä spontaanisemmin. (miks toi sana nyt ei taivu lainkaa järkevästi, anyway) Tuntu et vieläkin Hartwallin keikan aikasiet karjumiset ja hurmos soivat takaraivossa niin elävästi, että Paviljongissa kaikki tuntui olevan todella kankeaa ja väkinäistä. En jotenki päässyt tuosta ajatuskesta eroon ja se söi vähäse tunnelmaa. En tiedä tuleeko musta väsyneenä si jotenki alttiimpi ärsykkeille tai jotain. Kyllä mä silti omasta olostani nautin, as always eikä se pilannut keikkaa sit sen kooommin :)) 





Keikka meni siinä mielessä jännässä tunnelmassa, et meikä pomppi siellä ja tuntu et muukin liikehdintä oli erinlaista aiempaan verrattuna. Tuli niin sellane olo et eipä olla enää Tr00 hevareita. lololol. Koskaan sitä ei edes olla oltu :D siellä me keinuttii kylki kylkeä vaste (mitä monet varmaa inhosi, mutta me porukalla vaa alettii keinuu jostain kumman syystä ja se tuntu juuri sopivalta ratkaisulta) Ja muutenki oli iha eri tilanne ko reilu kaks vuotta sitte.

No tässä vähä "jo niitä kertaalleen nähtyjä" kuvia






Lauantai aamuna herääminen oli kieltämättä vitun hankalaa ja tarkoitus oli ottaa nokka kohti Tamperetta jo siinä vaiheessa. Meillä oli hotelli varattuna ja tarkoitus olisi siis hieman ottaa muutama huikka jos toinenkin tyttöjen kanssa. Suunnitelmatha siinä muttui ja kaikki ei mennyt iha putkeen, mikä vähä latisti tunnelmaa aluksi, mutta kyllä me siitä hyvä ilta saatiin silti aikaan kera meidän komeiden kotitekosten juomapelien ansiosta :D 

Nightwish @ Hakametsän Jäähalli 11.3.2012

Sussu jäi tältä keikalta pois kyydistä ja mentiin siis neljän porukalla puoli yhdeksäksi aamusta jonottamaan kolmen ja puolen tunnin yöunien jälkeen ja oltiin jonossa siinä sopivasti kahden kympin joukossa! :) Kaikki tutu naamat siellä taas ja iloa riitti, vaikka tuntu jälleen kerran siltä et "kenen idea tämä oli" jotenki heti seuraavana päivänä jonottaman tuntui todella puuduttavalta hommalta.

Alkoi se jännitys muhunki iskee kun porukkaa alkoi valumaan pelottavan paljon ja kaikenlisäksi vitutustaso nous ainakin sataan, kun huomattiin et toisetkin ovet avataan vähän kauempana ja siellä jonotteli niitä " hei tultiin justiinsa jonoon" ihmisiä. Go fuck yourself oikeesti! Meinas pihahtaa ja pahasti siinä vaiheessa. Pieni massahysterian alkuaha siinä oli havaittavissa ja itse koitin pysyä rauhallisena koska jos muhu iskee kunno jättinys ni juoksu yms ajatusten VAJAAtoiminta ei tee hyvää mun vaistoille/ voimille. Ooon huomannu mitä enemmä jännitän sen huonommi juoksen aitoja kohti. Itse pääsin sisään heti yhteen karsinaan melkein yksinäni kun kukaan ei sitä huomannut, mutta eturivi paikka jäi NIIN pienestä kiinni et harmittihan se mut toinen rivi aika keskeltä oli silti oikein maino paikka olla <3 

Aaltoja tehtiin ja hyvin tehtiinkin, aitota ei vaa meinattu saada aluks mukaan. (luoja miten tylsää porukkaa) mut lähti neki si lopulta mukaan mikä tuntu hassulla tavalla jotenki uskomattoman hyvältä! 

Nojoo sitten se keikka alkoikin ja heti yleisön reaktio oli sen mukaista et tiesin e tää keikka tulee räjäyttää potin! Ei tosiaankaa tarvinnu "pelätä" paviljongin keikan uusintaa vaan tuntu et nyt oltiin taas siinä samassa täydellisessä hurmoksessa kuin jossain Hartwalilla konsanaan! Jalat paskana tamppasin yhden jos toisen biisin aikana. Mikä siinä on kun mun pitää TANSSIA joka helvetin keikalla nykää! iha sama minkälaista musiikkia se on. kunha on mukava rytmi niin mie alan bailaaman :D Käyhän se niinki. Jotenki parasta asiassa on se, että jos minun kyseinen käytökseni olisi herättänyt pahennusta niin se olisi ollut todella hupaisaa. Tosiaan kun vieressä muut moshas ja heiluttelivat nyrkkiä (kyllä mä jälkimmäistäkin tein puol keikkaa ei siinä mitään) mut si yksi randomi siinä heidän keskellä reivaa ni onha se aika näky. Enkä onneks ollut kyllä ainut sillä Henna kuulu mun kanssa iha samaan kategoriaan, elikkä en sitten kuitenkaan ollut ihan yksin :D Onkohan tää tää Kauro geeni kenties!? :D 

Niin ja se hetki kun Marco unohti taasIslanderista lyriikat. Tukehtuminen ei ollut kaukana, voin sanoo xD " Tampere on petollinen paikka" mitä me Hennan kanssa ollaan jo hoettu aiemminki ja väännettyä mm vitsiä siitä. (kuten aiemmasta blogi merkinnästä pystyy lukemaan!) Niin oli hubaisaa kuulla myös kyseinen argumentti nyt Marcon huulilta. Ei olis voinut osuvampi olla!



Keikan jällkeen kärsimätön odottelu, jos bändiläisiä pääsis näkemään naamatusten. Meinas siinä vähä usko loppua kaikilta mutta onneksi sitten about tunnin odottelun jälkeen Jukka, Tuomas ja Marco sieltä tulivat. Mehän mentiin heti ensimmäisenä sen luo joka ekana tuli Eli Jukka, ja jota Henna oli eniten odottanut. Ei tainnut jukka siinä miedän kanssa olla kuin tasan minuutin ja otti kaikkien 5 ihmisten kanssa yhteiskuvat. Oli siis TODELLAKIN nopeata toimintaa Iiriltä :)) Ja koska olen tosi komea tässä kuvassa niin henna päätti kehitellä VIELÄ komeammat sensuurit mun silmille. En. pysty. ei hyvä jumala. Naurakaa toki, sitä varte se on kai tarkoitettukkin!


Kiitos Sussu, Henna, Iiri & Rosma mahtavasta seurastanne + sekä te muut ihanat ihmiset joidenka kanssa tuli höpöteltyä, toivottavasti nähdään muidenkin keikkojen merkeissä tässä kevään aikana! Sekä kiitos Nightwishille, kun pilasitte taas mun elämän. The End <3